\"Británie potřebuje spolehlivé a bezpečné dodávky energie a vláda věří, že jaderná energetika je důležitou součástí energetického mixu,\" uvedl v prohlášení ministr pro podnikání a energetiku Greg Clark. \"Vláda nyní zváží pečlivě všechny části tohoto projektu a rozhodne na počátku podzimu.\"
Projekt v hodnotě 18 miliard liber (579 miliard Kč) je komerčně rizikový pro Francii i Británii. EDF přebírá téměř veškeré náklady na projekt, které podle francouzských odborů mohou ohrozit životaschopnost podniku. Británie se pak zavázala platit za odběr elektřiny z Hinkley Point po dobu 35 let dvojnásobnou částku, než kolik je současná tržní cena elektřiny.
EDF dodala, že je přesvědčená, že nová britská vláda vyjádří podporu projektu, napsala agentura Reuters.
Francouzský elektrárenský podnik tvrdí, že projekt Hinkley Point bude ziskový. Francouzský vláda zdůrazňuje, že tento projekt v příštím desetiletí podpoří francouzský jaderný průmysl a britská vláda říká, že elektrárna v Hinkley Point je důležitá pro zajištění dodávek elektřiny v příštím desetiletí. Hinkley Point má mít na celkové výrobě elektřiny v Británii podíl zhruba sedm procent.
Projekt byl poprvé oznámen v roce 2007. Tehdejší šéf EDF pro energii v té době prohlásil, že Britové si v roce 2017 budou vařit štědrovečerní večeři s využitím elektřiny z Hinkley Point. Termín uvedení do provozu ale byl od té doby několikrát odložen kvůli regulačním překážkám, jadernému neštěstí ve Fukušimě a zhoršení finanční situace EDF.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
