\"V průběhu nadcházejícího roku chceme mít otázku Severní Ameriky rozhodnutou,\" uvedl Maier v rozhovoru, ze kterého dnes citovala agentura DPA.
Mladoboleslavská automobilka dodávala auta na severoamerický trh od konce padesátých let do začátku let šedesátých. O možném návratu na trh ve Spojených státech, který je po Číně druhým největším automobilovým trhem na světě, uvažuje Škoda coby dceřiná společnost německého koncernu Volkswagen již delší dobu.
Někteří experti spatřují v případném vstupu škodovky na tamní trh příležitost pro celý koncern, který by si tím mohl vylepšit pověst. Ta doznala značných šrámů kvůli rozsáhlému skandálu s falšováním testů emisí naftových aut.
Americká Agentura pro ochranu životního prostředí loni v září koncern Volkswagen obvinila, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen po odhalení skandálu přiznal, že po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí do zhruba 11 milionů naftových aut. Aféra se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
Budoucnost naftových motorů v automobilech je podle Maiera otevřená, přísnější normy na výfukové zplodiny totiž prodražují vývoj. Podle toho, jak se budou tyto náklady vyvíjet, pak rozhodne, jakou úlohu bude tento typ pohonu po roce 2025 v automobilech sehrávat.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
