\"Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,\" řekl Dolínek. Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. \"Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,\" doplnil náměstek.
Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni v rozhovoru s ČTK řekl, že výkupy jsou \"jednou z Achillových pat\" stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.
Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.
Jana Hrubá mal



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
