Na počátku června se totiž zástupci vlády, odborů a zaměstnavatelů shodli, že nebudou prosazovat své návrhy na úkor ostatních sociálních partnerů. Zaměstnavatelé se nicméně domnívají, že ani tak navrhované úpravy větší flexibilitu, jak si od nich ministerstvo práce a sociálních věcí slibuje, novela nezaručí.
Česko má nový zákoník práce od ledna 2007. Od té doby se pracovní kodex novelizoval už téměř čtyřicetkrát.
Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová (ČSSD) dostala ke svému původnímu návrhu v připomínkovém řízení na 600 výhrad. Nakonec mimo výše zmíněných změn zakotvuje návrh vrcholové řídící pracovníky jako zvláštní kategorii vedoucích zaměstnanců, při hromadném propouštění ukládá zaměstnavatelům zpracovat sociální plán a obsahuje také úpravy způsobu rozvržení pracovní doby, v posuzování práce přesčas, vzniku překážek v práci nebo v ochraně mzdových práv.
Diskutovaná byla úprava podmínek pro práci z domova, takzvaný homeworking. Ministři nakonec budou posuzovat formulaci, podle níž je zaměstnavatel povinen k výkonu práce mimo pracoviště zaměstnavatele hradit náklady spojené s komunikací mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem a další náklady, které vzniknou zaměstnanci při výkonu práce s tím, že je možné tyto náklady paušalizovat. Protože v případě práce z domova může mít zaměstnanec pocit izolace, ukládá návrh zaměstnavateli také, aby přijal opatření, která této izolaci zabrání.
V případě dovolených novela mění vznik práva na dovolenou i její čerpání. Ministerstvo navrhuje upuštění od dovolené odvíjející se od odpracovaných dnů, přičemž vznik práva zaměstnance na dovolenou má být nově založen na odpracované týdenní pracovní době zaměstnance, od níž se též odvozuje i délka dovolené.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
