Zastavení výroby modelů Golf a Golf Sportsvan potvrdil deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) mluvčí Volkswagenu. Společnost už o pozastavení produkce informovala také své další dodavatele.
Nedostatek dílů má dopady i na další továrny Volkswagenu - v Kasselu, Braunschweigu, Cvikově a Emdenu. Právě v Emdenu si už téměř 8000 z tamních 9000 zaměstnanců musí vybírat dovolenou. V dalších dnech by se tento počet měl zvýšit o tisíce pracovníků v ostatních továrnách. U dalších se uvažuje o dočasném zkrácení pracovní doby.
Závažné problémy automobilce způsobuje spor s dvojicí dceřiných firem saské společnosti Prevent. Jednak jde o firmu ES Automobilguss, která zastavila dodávky litinových dílů potřebných pro výrobu převodovek, jednak o společnost Car Trim, jež dodává potahy na sedadla.
Pozadí sporu není zcela zřejmé, mluví se ale o tom, že by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Věc už se řešila i před soudem v Braunschweigu, jehož předběžné opatření nařídilo oběma dodavatelských společnostem, aby v dodávkách pokračovaly. Ty se tomu ale nepodřídily a podaly odvolání, které však nemá odkladný účinek.
Jelikož je další soudní stání nařízeno až na 31. srpna, je podle Spiegelu Online pravděpodobné, že se Volkswagen bude dílů snažit domoci ještě předtím. V krajním případě by díly mohl získat za pomoci soudního činitele, který by je dodavatelským firmám zabavil.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
