V březnu letošního roku PTAS prodala společnost Pražská teplárenská LPZ francouzské firmě Veolia Energy. Veolia tím získala kotelny a výtopny na levém břehu Vltavy, s výjimkou Holešovic a Letné. Transakci, která podle týdeníku Euro činila 1,8 miliardy korun, schválil i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Nového dodavatele tepla tak získalo zhruba 45 tisíc domácností.
Valná hromada Pražské teplárenské pak v červnu letošního roku schválila vznik nové sesterské společnosti PT Real Estate, která bude vlastnit společnosti dosud vlastněné Pražskou teplárenskou. Se záměrem dříve nesouhlasila Praha. Akcionáři také rozhodli, že Pražská teplárenská vyplatí z loňského zisku dividendu 386 korun za jednu akcii před zdaněním, tj. o 201 korun meziročně více.
Pražská teplárenská je z hlediska počtu provozovaných zařízení jednou z největších teplárenských společností v Česku. Aktivity společnosti jsou soustředěny na oblast hlavního města a přilehlých oblastí. V Praze společnost pokrývá téměř čtvrtinu trhu s tepelnou energií a dodává teplo pro více než 224.000 domácností, administrativních budov, průmyslových podniků, školských a zdravotnických zařízení a dalších subjektů.
Hlavním akcionářem Pražské teplárenské je společnost NPTH, která patří do Energetického a průmyslového holdingu (EPH), jehož největšími akcionáři jsou podnikatelé Daniel Křetínský a Patrik Tkáč. Podle webu PTAS vlastní 50,58 procenta akcií. Další podíl EPH ve firmě vlastní díky svému podílu ve společnosti Pražská teplárenská holding, která je druhým největším akcionářem v Pražské teplárenské, a ve kterém má majoritu Praha. Předsedou představenstva Pražské teplárenské je Křetínský.
Přehled vyplacených dividend firmy Pražská teplárenská a.s.: Rok Hrubá dividenda (Kč) 2015 386 2014 185 2013 359 2012 3967 2011 616 2010 600 2009 435
Zdroj: Pražská teplárenská



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
