\"Zavedení parkovacího systému placených zón i do okrajových částí Prahy nejvíce zasáhne a poškodí Středočechy. V době, kdy nejsou v Praze záchytná parkoviště, není dořešena integrace pražské a středočeské dopravy, považujeme takovéto rozhodnutí, které Praha uskutečnila bez spolupráce s námi, za ukvapené a nezodpovědné rozhodnutí,\" uvedl středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD), který má v krajské radě dopravu na starosti.
Praha podle hejtmana řeší zavedením zón problémy s dopravou na úkor Středočeského kraje stejně jako plánem na zákaz vjezdu kamionů delších než 12 metrů na území hlavního města. Podle Petery v případě kamionů už Praha a Středočeský kraj další postup koordinují, u parkovacích zón tomu tak ale nebylo. \"Vyzýváme Prahu, aby zavedení zón odložila do doby, než na okrajích města budou vybudována záchytná parkoviště s dostatečnou kapacitou,\" doplnil hejtman.
S premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD), s nímž se v úterý setká při slavnostním otevření volnočasového areálu Vrchbělá, by chtěl Petera mluvit o možnosti zřizovat záchytná parkoviště za hranicemi Prahy. \"Ve spolupráci se státem bychom také chtěli vytvořit podmínky pro převod státní půdy na obce, které by chtěly záchytná parkoviště budovat na území Středočeského kraje,\" uvedl hejtman.
Výstavbu záchytných parkovišť P+R nyní Praha nechystá. Praha 5 před časem uvedla, že by ráda vybudovala P+R hned na třech místech městské části, konkrétní kroky ale neučinila. Vhodné místo pro parkoviště se dosud nepodařilo najít ani v Praze 6, kde se v minulosti mluvilo o P+R například Na Dlouhé míli.
Zóny omezující parkování v Praze se na podzim podstatně rozšíří. Ve středu začnou platit v části Prahy 5 a 6, od září se zvětší oblast s regulovaným parkováním v Praze 3 a od října budou zóny zavedeny v Praze 8. Původně měly být letos rozšířeny ještě do Prahy 4 a 9, avšak radnice od jejich spuštění zatím ustoupily. Dosud parkovací zóny platí v celé Praze 1, 2, 7 a na většině území Prahy 3.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
