Společnost Vítkovice Envi má celkové dluhy kolem 155 milionů korun a žádá povolení reorganizace. Moravskoslezský hejtman Miroslav Novák (ČSSD) se ale domnívá, že by stávající situace neměla mít přímý dopad na zaměstnanost, což podle něj garantuje i management Vítkovic.
\"Většina těch zaměstnanců, kdyby přeci jenom nedošlo k reorganizaci a došlo by na konkurz, najde uplatnění v jiných sesterských organizacích skupiny Vítkovice Machinery Group,\" řekl Novák.
Podle ministra průmyslu Jana Mládka (ČSSD) je současná situace v Vítkovicích pro vládu důležitá také z hlediska situace kolem turecké tepelné elektrárny Adularya, kterou staví Vítkovice Machinery Group. Připomněl, že investici financují Česká exportní banka (ČEB) a Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP), které jsou státní.
\"Elektrárna je v zásadě dokončena, bohužel jsou tam ale problémy se spalováním uhlí, které je třeba ještě opravit,\" uvedl Mládek. \"Je to nepříjemná situace, protože pokud nebude elektrárna plně fungovat, tak hrozí, že se to bude platit z pojištění EGAP,\" řekl.
Prozatímní věřitelský výbor v případě společnosti Vítkovice Power Engineering bude šestičlenný. Jeho členy jsou například banky. Celkové závazky společnosti Vítkovice Power Engineering, která míří do úpadku, přesahují 2,3 miliardy korun. Tato částka zahrnuje dluhy po splatnosti i před splatností.
Skupina Vítkovice Machinery Group má celkem 34 firem. Celá skupina loni měla obrat zhruba 14 miliard korun a konsolidovaný zisk 479 milionů korun.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
