Index důvěry podnikatelů v srpnu dosáhl 95,3 bodu, a byl tak o 1,3 bodu vyšší než o měsíc dříve. Mezi podnikateli se důvěra zvýšila v průmyslu a ve stavebnictví, a to meziměsíčně o 2,8 bodu na 97,8 bodu, respektive o 1,5 bodu na hodnotu 77,6 bodu. V obchodě stoupla důvěra mírně na 98,5 bodu. Ve vybraných odvětvích služeb se nepatrně snížila na 94,4 bodu.
Důvěra spotřebitelů se v srpnu zvýšila o dva body na 104,3 bodu. Z meziměsíčního srovnání vyplývá, že se pro příštích 12 měsíců snížily obavy spotřebitelů ze zhoršení celkové ekonomické situace. Obavy z jejich vlastní finanční situace se téměř nezměnily, stejně tak jako úmysl spotřebitelů spořit. Menší obavy mají lidé ze zvýšení nezaměstnanosti a z růstu cen.
Indikátory důvěry - bazické indexy (průměr roku 2005 = 100):
Ukazatel srpen 2016 červenec 2016 srpen 2015 Podnikatelé celkem 95,3 94,0 94,2 Průmysl 97,8 95,0 95,9 Stavebnictví 77,6 76,1 82,2 Obchod 98,5 97,9 98,4 Služby 94,4 94,6 93,2 Spotřebitelé 104,3 102,3 103,6 Souhrnný indikátor 96,8 95,4 95,7
Zdroj: ČSÚ



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
