\"Srpnové výplaty budou vyplaceny ve standardním termínu,\" uvedl Samec. Do konce týdne má nový investor podle domluvy poskytnout provozní finance i na plné obnovení výroby. Pro základ úspěšné restrukturalizace firmy budou klíčové následující týdny, kdy bude firma potřebovat podporu obchodních partnerů i dalších subjektů, dodal Samec.
Finance poskytla skupina Nordic Investors. \"Kovosvit MAS má určitě skvělou budoucnost. Díky vlastnímu vývoji a dlouholetým zkušenostem patří v hi-tech obráběcích strojích mezi šest největších výrobců na světě. Do potíží ji nedostaly problémy ve výrobě, ale přehnaná expozice na ruském trhu,\" uvedl zakladatel Nordic Investors Tomáš Otruba.
Kovosvit řídí od pondělí nový manažerský tým vedený Petrem Karáskem, který se v minulosti podílel například na řízení Jablonexu, Kordárny či Tatry Kopřivnice. Bývalý ředitel Blahoslav Fajmon rezignoval. Společnost momentálně dluží zhruba 700 milionů korun. Problémy jednoho z největších zaměstnavatelů na jihu Čech, kde pracuje zhruba 770 lidí, vyšly najevo přibližně v polovině srpna.
Finanční skupinu Nordic Investors založili v dubnu 2015 advokáti Tomáš Otruba a Jan Petřík, soustředí se zejména na tzv. distressed assets, se kterými mají klíčoví lidé skupiny dlouholeté zkušenosti. Jde o projekty, které mají například problémy s financováním. Strojírenství se tak stává další investiční oblastí Nordic Investors vedle informačních technologií a nemovitostí. Působí v regionu střední Evropy. Firma letos převzala mobilního operátora Air Telecom a švýcarskou společnost eHI eHealth International, která vlastní akcie firmy IZIP. Plánuje obě akvizice propojit a prosadit se v oblasti elektronizace zdravotnictví.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
