Návrh ministerstva je po několikaměsíčním jednání první, který je podle odborů možné označit za základ pro kompromisní řešení, přestože nesplnil všechny jejich požadavky. Odbory původně požadovaly navýšení mezd na 130 korun za hodinu, podle nynějších tabulek by měli za hodinu práce dostat v páté skupině minimálně 87 korun a 20 haléřů. Od ledna příštího roku, kdy by měl návrh začít platit, se ale dá čekat navýšení minimální mzdy. Podle odborů by tak mohla mzda šoféra vzrůst na minimálních sto korun na hodinu.
Řidiči linkových autobusů se proti nízkým mzdám bouří dlouhodobě. Stěžují si, že kraje objednávají autobusovou dopravu jen na základě ceny, a autobusové společnosti pak šetří zejména na mzdách řidičů. Požadavek minimální mzdy by podle Odborového svazu dopravy měl být zakotvený přímo v podmínkách výběrových řízení, které na dopravce vypisují kraje.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
