Kolik vozů čítá Váš vozový park a jaké převládají značky?
Náš vozový park čítá celkem 383 vozidel a z nich je 357 značky našeho domácího výrobce Škoda Auto. Ostatních 26 vozidel je směs vozidel většinou Ford a Citroen.
Podle jakých kritérií si vybíráte svoje automobily?
Automobily vybíráme tak, aby co nejvíce odpovídaly potřebám našeho podnikání, byly ekonomické s nízkou spotřebou paliva, jejich provoz měl co nejmenší dopad na životní prostředí. Také volbou domácího výrobce Škoda se snažíme nepřímo podporovat domácí firmy.
Kde provádíte servis a opravy po ukončení záruky?
Servis a opravy i po ukončení záruky provádíme ve značkových servisech. Při momentálním stavu je to jediný způsob, jak jednotně a na celém území České republiky zajistit kvalitní servis naší flotily tak, abychom například nepřišli o záruky výrobce na asistenční služby apod. Přesto některé opravy a to zejména po haváriích, které nejsou kryty pojištěním občas svěřujeme i neautorizovaným servisům, které máme ale prověřeny a jsme si jistí, že odvedou kvalitní a rychlou práci.
Jakou mají životnost vozy ve Vaší firmě?
Pravidlem v naší firmy je, mít vozidla minimálně 2 roky, maximálně 3 a maximální projezd 115 000 kilometrů. Toto pravidlo zaručuje pravidelnou obnovu vozového parku s přínosem i pro životní prostředí, jelikož nová vozidla většinou splňují stále se zpřísňující ekologické normy.
Jak jste vyřešili problém prodeje ojetých automobilů?
Vozy značky Škoda nakupujeme od dodavatele, který mám zároveň garantuje zpětné vykoupení použitých vozidel. Podmínky zpětného odběru použitých vozidel jsou dány nabídkou dodavatele ve výběrovém řízení a to již před samotným nákupem nového vozu. Vozidla ostatních značek nabízíme vždy individuálně firmám zabývajícími se obchodem s použitými vozy. Vozidlo je pak prodáno firmě, která nabídne nejvýhodnější cenu.
Jaký způsob financování jste si zvolili při nákupu automobilů?
Vozidla nakupujeme v hotovosti z vlastních úvěrových zdrojů.
Vyjednávali jste nějaké zvláštní pojistné podmínky?
Výběrová řízení na pojistitele organizujeme každý rok. Na základě výsledků těchto řízení pak vybíráme pojistitele, který nabídne nejvýhodnější podmínky a největší rozsah služeb. Bohužel u flotily naší velikosti pojišťovna pečlivě sleduje škodní průběh a před několika lety nám pojistné na základě našeho škodního průběhu navýšila tak, že být havarijně pojištěni, ztratilo smysl. Jsme tedy pojištěni pouze zákonnou pojistkou odpovědnosti za škody způsobené provozem motorových vozidel a havarijně je pojištěno jen několik vozidel s nejvyšším rizikem.
Účastní se vaši řidiči zdokonalování řidičských dovedností?
Toto je jeden z projektů, na kterých intenzivně pracujeme.
Jaké elektronické systémy a programy používáte pro řízení vlastní flotily?
Pro správu našeho autoparku používáme softwarové nástroje, které nám nabízí MS Office, který nám plně vyhovuje a splňuje veškeré naše potřeby.
Má vlastní flotila budoucnost?
Podle mého názoru má budoucnost vlastní flotila v tom případě, pokud je toto podloženo konkrétní kalkulací. Záleží to individuálně podle velikosti subjektu, jeho úvěrových možnostech, lokálních daňových a účetních předpisech apod. V zásadě si ale myslím, že mít vlastní flotilu se vyplácí až při velikosti flotily v řádech stovek vozidel, kdy získáte dobrou vyjednávací pozici s dodavateli. Být na místě firmy, která má např. 20 vozidel, svěřil bych jejich správu a financování leasingové společnosti, která má kumulací vozidel svých zákazníků zcela jiné možnosti získat výhody u dodavatelů, které bych sám jen těžko získal.