Čína má největší automobilový trh na světě. V červenci se tam prodej aut zvýšil o 23 procent a v červnu o 14,6 procenta.
Oživení prodeje táhne zejména nižší daň na vozy s malým motorem, kterou vláda zavedla loni v říjnu. Analytici očekávají, že prodej silně poroste až do konce letošního roku, protože spotřebitelé se budou snažit ještě na poslední chvíli využít daňové výhody, která letos skončí.
Za leden až srpen se prodej meziročně zvýšil o 11,4 procenta. Loni přitom prodej za prvních osm měsíců, tedy před zavedením daňové výhody, stagnoval. Důvodem byly výkyvy na akciovém trhu a nejpomalejší růst čínské ekonomiky za 25 let, upozornila agentura Reuters.
Svaz CAAM na začátku roku uvedl, že letos čeká zvýšení prodeje aut o šest procent. V celém loňském roce prodej motorových vozidel v Číně díky daňovému zvýhodnění ke konci roku vzrostl o téměř pět procent, když během roku se objevily obavy z prvního celoročního poklesu čínského automobilového trhu v tomto století. Loňský růst byl nicméně nejpomalejší od roku 2012.
CAAM vydává zprávu o prodeji všech motorových vozidel. Čínský svaz osobních automobilů (CPCA) tento týden uvedl, že prodej osobních aut v srpnu meziročně vzrostl o 24,5 procenta na 1,8 milionu vozů. Tempo růstu tak zrychlilo z 23 procent v předchozím měsíci.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
