Motorpal zaměstnává skoro 1300 lidí. V insolvenčním řízení je od ledna, soud mu ale povolil reorganizaci. Výše přihlášených pohledávek je podle Loudovy zprávy zveřejněné v insolvenčním rejstříku přes 931 milionů korun, zatímco majetek podniku znalec ocenil na 310 milionů.
Vše ještě musí potvrdit soud. \"Reorganizační plán byl přijat všemi skupinami věřitelů a jsou rovněž naplněny podmínky pro jeho schválení insolvenčním soudem. Soud konstatuje, že o reorganizačním plánu bude rozhodnuto samostatným usnesením,\" uvedla samosoudkyně Bohumila Čuprová. Dodala, že by se tak mohlo stát do konce měsíce.
Motorpal vyrábí ve čtyřech závodech v Jihlavě, Jilemnici, Batelově a Velkém Meziříčí vstřikovací systémy pro dieselové motory a přesné díly pro automobilový průmysl. Insolvenční návrh na sebe letos v lednu podala sama akciová společnost z důvodu dluhů. Usnesení o jejím úpadku vydal Krajský soud v Brně 9. února, reorganizace podniku byla soudem povolena 20. dubna.
Ve vedení podniku nastaly už počátkem roku změny. Generálním ředitelem se stal Radim Valas, který má zkušenosti s ozdravěním firem. Výroba v závodech Motorpalu se nepřerušila a pracovníci dostávají mzdy. Společnost Moto Capital už zajišťuje provozní financování Motorpalu. Stojí za ní dosavadní menšinový akcionář Motorpalu Grzegorz Hóta.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
