To, že věřitelé dnes přijali u Krajského soudu v Brně plán reorganizace firmy, je podle Valase \"jedním z důležitých kroků celkového restrukturalizačního procesu a zahájení další spolupráce zejména s dodavateli na klidnější bázi\". Podle něj to uklidní i zaměstnance. \"Protože tam byla velká nervozita zejména v počátku toho procesu. Nyní jim navíc od října plošně přidáme tři procenta platu,\" řekl ČTK Valas.
Situace ve firmě nebyla jednoduchá, výroba se ale v závodech Motorpalu nepřerušila a pracovníci dostávali mzdy.
Provozní financování Motorpalu už zajišťuje Moto Capital, který mu poskytl na provoz 60 milionů korun. \"Záchrana Motorpalu byla nutným předpokladem pro další kroky. Jsme přesvědčeni, že firma má značný potenciál uspět se svými produkty na obrovských trzích především Ruska, Číny a Indie, kde se v oblasti vznětových motorů mění legislativa ve prospěch přísnějších emisních norem,\" dodal majitel Moto Capital a menšinový akcionář Motorpalu Grzegorz Hóta. Podle něj je Motorpal jedním z mála výrobců na světě, který dokáže výrobcům motorů dodat kompletní řešení splňující potřebné emisní normy.
Motorpal, který zaměstnává skoro 1300 lidí, je v insolvenčním řízení od ledna. Insolvenční návrh na sebe podala firma sama, soud jí následně povolil reorganizaci. Výše přihlášených pohledávek je podle insolvenčního rejstříku přes 931 milionů korun, majetek podniku znalec ocenil na 310 milionů.
Motorpal vyrábí ve čtyřech závodech v Jihlavě, Jilemnici, Batelově a Velkém Meziříčí vstřikovací systémy pro dieselové motory a přesné díly pro automobilový průmysl.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
