Stavbaři vyměnili mostní svršek a renovovali protikorozní nátěr. \"Opravili jsme betonové konstrukce spodní části stavby,\" uvedl Jakub Vodňanský, stavbyvedoucí z firmy Colas CZ. Opravili také mostní závěry, které byly podle expertů v havarijním stavu, a vyměnili vodotěsnou izolaci.
Žďákovský most, který byl zprovozněn 27. dubna 1967, je svými rozměry a konstrukcí výjimečnou technickou památkou. Most je unikátní tím, že oba břehy Orlické přehradní nádrže spojuje jediným mostním obloukem, který má rozpětí 330 metrů, což je i ve světovém měřítku ojedinělý údaj. Délka mostu činí 543 metrů, po konstrukci vede dvouproudá silnice ve výšce 50 metrů nad hladinou orlické přehrady. Hmotnost oblouku je 3100 tun, hmotnost veškeré použité oceli pak 4116 tun.
Opravy, které byly dlouho odkládané, začaly v červnu roku 2015, od prosince do března byl dočasně umožněný průjezd pro osobní automobily.
Podle Vodňanského stavaře během léta brzdil déšť. Doba, kdy mohli bez omezení pracovat, byla téměř poloviční oproti původním plánům. Problémy stavařům způsobovali i zvědaví turisté, kteří i přes zákazy a vstupovali na staveniště. Často také připlouvali i na lodích, zaparkovali pod mostem v místech, kde se pracovalo a sledovali co se děje nad nimi.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
