Sobotka připomněl, že SFDI měl v rozpočtu na krajské silnice loni 4,4 miliardy korun a letos tři miliardy. Kraje podle premiéra připravily vhodné projekty a peníze se podařilo efektivně využít. Sobotka zároveň poukázal na to, že návrh rozpočtu fondu dopravy na příští rok je o 16 miliard korun vyšší než letošních zhruba 66 miliard korun.
\"V navrhovaném rozpočtu SFDI je doslova uvedeno, že ´dlouhodobé podfinancování komunikací nižšího řádu má negativní vliv na celkovou efektivitu dopravní cesty a do určité míry znehodnocuje prostředky vložené do výstavby páteřní infrastruktury´,\" cituje Sobotka v dopise ministrovi dopravy. Ťok na čtvrtek ohlásil společnou tiskovou konferenci s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO), na které chce představit plán výstavby a financování dálniční a silniční sítě v příštím roce.
Sobotka už koncem minulého týdne uvedl, že vláda se při projednávání rozpočtu fondu dopravy k financování oprav krajských silnic ještě vrátí. Asociace krajů ČR minulý týden ve čtvrtek vyzvala ministra dopravy k rezignaci poté, co Ťok v rozhovoru pro Lidové noviny uvedl, že příspěvek na opravy silnic druhých a třetích tříd bude v roce 2017 nulový.
Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
