Problematickým bodem silniční výstavby jsou nyní posudky vlivu staveb na životní prostředí (EIA), které u projektů za zhruba 130 miliard korun neuznává Brusel, protože posudky vznikly podle starého zákona z doby před vstupem ČR do Evropské unie. Ministerstvo dopravy se ale domluvilo s Evropskou komisí na desítce zásadních staveb, u kterých bude nový proces EIA stačit ve zkrácené podobě. Ťok už dříve uvedl, že na tyto stavby jsou vyčleněny peníze a měly by se začít stavět během příštího roku.
Stát prostřednictvím fondu dopravy platí výstavbu a opravy dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se starají kraje a obce. V loňském a letošním roce ale měl SFDI v rozpočtu na krajské silnice dohromady 7,4 miliardy korun. Sobotka v úterý dopisem vyzval Ťoka, aby stát na silnice druhých a třetích tříd přispěl i příští rok, zvlášť když je navrhovaný rozpočet fondu dopravy vyšší než letos.
Podle ministerstva dopravy je téma příspěvku krajům na silnice možné otevřít, pokud bude resort dopravy dobře hospodařit a peníze zbudou. Kritiku odmítá jako součást předvolebního boje. Rozpočet na příští rok je podle ministerstva dopravy v tuto chvíli uzavřený. Sobotka ale koncem minulého týdne uvedl, že vláda se při projednávání rozpočtu fondu dopravy k financování oprav krajských silnic ještě vrátí.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
