Projekt reaguje na růst poptávky po ložiscích ZKL. Indický partner do něj vloží svou továrnu a ZKL ji vybaví technologií. Práci najde asi stovka lidí. Výrobce ložisek ZKL nyní vyváží do Indie zboží za asi osm milionů dolarů (193 mil. korun) ročně, což je asi pětina prodeje ložisek společnosti.
\"V novém závodě se budou vyrábět některé konstrukční řady ložisek, jedna třetina komponentů bude dál z ČR,\" uvedl Prášil. Podle něj firma počítá pro projekt s pojištěním od EGAP a financováním České exportní banky.
\"Původně jsme měli záměr tento podnik založit v Číně, ale vzhledem k poklesu výroby v ocelárenském průmyslu v Číně a finančním problémům našeho tamního partnera tento projekt nebyl realizován,\" uvedl Prášil.
ZKL většinu svého zboží vyváží. Celkem do 74 zemí, firma má nyní po světě 220 zákazníků. V Indii eviduje aktuálně největší obrat, roste ale i na dálném východě nebo v Jižní Americe. Podle Prášila se letos jeví pozitivně i vývoj v západní Evropě, zmínil Španělsko a Německo.
Firma letos plánuje zisk 112 milionů, což je zhruba dvojnásobek loňského výdělku. Loni firma zvýšila obrat na 1,5 miliardy korun. Ten ale letos klesne kvůli uzavření závodu v Hanušovicích, kde už se ale ložiska nedělala. ZKL zůstávají dva výrobní závody v Brně a Klášterci nad Ohří. Koncern zaměstnává kolem 700 lidí.
Filip Vrána dr



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
