V porotě zasedají například odborníci na reklamu, mediální osobnosti či lidé zabývající se genderovými vztahy i genderovým právem. Nejvíce reklam je postavených na principu \"sex prodává\". Je na nich zobrazené \"dokonalé\" ženské tělo s částečně nebo i zcela odkrytými intimními partiemi a s produktem, na který reklama láká, nemají vůbec nic společného.
\"Letos zaznamenáváme úbytek soutěžících reklam zhruba o desetinu, i když zájem o soutěž zůstává stejný. S mírným optimismem si dovolujeme říct, že klesající počet soutěžících reklam souvisí se zlepšující se situací v oblasti genderové citlivosti reklamy v České republice,\" uvedla Havlíková.
Ač jde převážně o reklamy menších firem, ani letos nechybí mezi jejich zadavateli politické strany či vysoké školy. \"Stále přitom zastáváme názor, že právě tyto instituce by měly mít nejvyšší etické standardy,\" řekla Kristýna Pešáková z Nesehnutí.
Nesehnutí se tématu sexismu v reklamách věnuje také ve svých vzdělávacích programech pro střední školy nebo při systematické práci s krajskými živnostenskými úřady. Loni se o titul ucházelo 99 reklam. Veřejnost i porota zvolila za nejvíce sexistickou vagínu v pisoáru Cabaret Darling.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
