Volkswagen by tak během deseti let mohl celkově zrušit až 25.000 pracovních míst. Koncern nyní po celém světě podle svých internetových stránek zaměstnává kolem 610.000 lidí.
Volkswagen se nyní potýká s negativními důsledky emisního skandálu. Vedení podniku podle Osterloha vede tvrdá jednání ze zástupci zaměstnanců o budoucí strategii a úsporných opatřeních u hlavní značky VW.
Zástupci zaměstnanců se snaží odvrátit přímé propouštění a prosadit snižování počtu pracovníků na dobrovolné bázi, a to právě pomocí předčasných odchodů do penze, píše Handelsblatt.
Volkswagen loni v září přiznal, že po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Aféra se týká mimo jiné asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.
Automobilka si zatím na hrazení nákladů spojených se skandálem dala stranou 17,8 miliardy eur (zhruba 480 miliard Kč). Analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB nicméně v létě odhadl, že skandál bude stát automobilku 25 až 35 miliard eur (zhruba 675 až 945 miliard Kč).



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
