Do fondu, díky kterému by pošta měla získat peníze za ztrátové provozování odlehlých poboček, měli přispívat vedle samotné pošty i její konkurenti. Ti to již dříve odmítli.
Podle materiálu by pošta v případě, že kompenzace neobdrží, mohla mít potíže s financemi. Dokument nevylučuje v krizovém scénáři ani zavírání poboček nebo omezování počtu zaměstnanců. Materiál tak ukládá ministerstvu vnitra, průmyslu a obchodu a financí, aby do konce února příštího roku předložili návrh, jak celou situaci vyřešit.
Fond vznikl po liberalizaci trhu s poštovními službami v roce 2013. Jeho cílem bylo odškodnit Českou poštu za to, že provozuje ztrátové pobočky v malých městech a na vesnicích, tedy tzv. univerzální službu. Od roku 2015 ale platí nový poštovní zákon, podle kterého jsou ztráty hrazeny přímo ze státního rozpočtu. Za loňský rok by mělo jít o 700 milionů korun, za letošní rok o 600 milionů korun za roky 2017 a 2018 půl miliardy korun.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
