Odplombování sledoval premiér Bohuslav Sobotka, vedení firmy ČEPRO, německý velvyslanec v ČR a zástupci bavorské vlády. Sobotka i Švagr ČTK řekli, že ČR má dostatečné kapacity na uskladnění české nafty ve svých státních skladech, tedy u firem ČEPRO a MERO, a nebude využívat žádné sklady v zahraničí. Nafta, která byla uskladněná u zkrachovalé soukromé německé firmy Viktoriagruppe, bude směřovat kromě Třemošné i do dalších provozů ČEPRO, tedy hlavně do Roudnice nad Labem, ale také do Hájku na Karlovarsku. První dovezená nafta podle Švagra splňuje veškeré parametry podle evropských norem.
První vlak převezl 980 tun nafty. Česko má v Kraillingu naftu zhruba za 1,2 miliardy korun, po vyhlášení insolvence firmy Viktoriagruppe se k ní ale nemohlo skoro dva roky dostat. Celkem má být vypraveno na 70 vlaků. Dopravu zajišťuje Čepro, smluvním dopravcem je ČD Cargo. Švagr potvrdil, že přeprava paliva bude stát nejvíce 60 milionů korun.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
