Počet registrací nových osobních vozidel na Slovensku od ledna do konce září v porovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostl o 13,7 procenta na 64.812 aut. S výjimkou mírného poklesu v červenci prodej osobních vozů na Slovensku roste v meziročním srovnání nepřetržitě od listopadu minulého roku.
Největší zájem byl v prvních třech čtvrtletích tradičně o vozy mladoboleslavské automobilky, která na Slovensku umístila 12.757 osobních aut. Proti loňsku to představuje nárůst o 4,7 procenta. Tržní podíl Škody Auto ale klesl pod 20 procent z loňských více než 21 procent.
Prodej aut na Slovensku v době růstu tamní ekonomiky a poklesu nezaměstnanosti stoupá mírně rychlejším tempem než v celé EU.
Slovensko je v přepočtu na obyvatele největším výrobcem osobních aut na světě. Loni slovenské závody automobilek Kia Motors, PSA a Volkswagen smontovaly více než milion aut, výraznou většinu své produkce vyvezly do zahraničí. Odvětví automobilového průmyslu posílí svou pozici ve slovenské ekonomice po dokončení továrny britské automobilky Jaguar Land Rover, která staví závod na jihu Slovenska.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
