\"Pokud bude oživení inflace trvalé, bude to dobrá zpráva pro Čínu a její schopnost zvládnout vysoké zadlužení firemního sektoru,\" uvedl ekonom Bill Adams ze společnosti PNC Financial Service Group. \"Protože nízké úrokové sazby omezují náklady na správu dluhu a výrobní ceny se zvyšují, vyhlídky na tvorbu zisků v čínském průmyslu se zlepšují,\" dodal.
Výrobní ceny v Číně v září vykázaly první meziroční nárůst od ledna 2012, jejich dlouhodobý pokles měl negativní dopady na příjmy průmyslových podniků. V letošním prvním pololetí nestačily asi čtvrtině čínských firem jejich zisky k pokrytí nákladů na správu dluhu, ukázala analýza agentury Reuters.
Zadlužení čínských podniků nyní dosahuje zhruba 18 bilionů dolarů (přes 440 bilionů Kč), což odpovídá přibližně 169 procentům hrubého domácího produktu (HDP) Číny. Většinu těchto peněz přitom dluží státní podniky. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) nedávno varovala, že nadměrný růst úvěrů v Číně signalizuje rostoucí riziko vzniku bankovní krize v příštích třech letech.



Babiš vs. auta: Nový český premiér adoroval elektromobily, pak z osmiválcového SUV za pět milionů sliboval zrušení zákazu spalovacích motorů
Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
