\"Očekáváme růst v případě, že nenastanou nenadálé potíže v bankovním sektoru. České strojírenské firmy zvyšují technickou úroveň svých výrobků a přibližují se úrovni nejvyspělejších zemí. To platí zejména pro výrobu aut a autodílů včetně subdodavatelských odvětví,\" uvedl jednatel společnosti Mesing Richard Wittek.
Ředitelé firem se nejvíce obávají přehřátí ekonomiky a nedostatku pracovní síly, která je potřebná pro včasné zajištění zakázek či budoucí rozvoj firmy. \"Dobré výsledky českého průmyslu i strojírenství jsou předpokladem, že tento trend bude pokračovat minimálně i v roce 2017,\" doplnil předseda představenstva Brisk Tábor Mojmír Čapka.
Tržby by měly vzrůst letos v průměru o 4,6 procenta, v příštím roce o 3,8 procenta. Optimističtější jsou velké firmy s ročním obratem vyšším než 250 milionů korun, které očekávají růst tržeb o 5,4 procenta. Malé a střední firmy počítají s růstem o 3,8 procenta.
Tento rozdíl se v dalším vývoji prohlubuje. Zatímco velké strojírenské firmy očekávají v příštím roce růst tržeb v průměru o 5,7 procenta, malé a střední podniky o 1,9 procenta.
Průměrné vytížení kapacit strojírenských společností se oproti minulému pololetí zvýšilo o pět procentních bodů na 88 procent. Zakázky mají nasmlouvané v průměru na 6,6 měsíce. Velký rozdíl panuje mezi velkými (9,6 měsíce) a malými a středními firmami (3,7 měsíce).
CEEC Research v průzkumu v srpnu oslovila 101 ředitelů českých strojírenských firem.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
