Velký zájem o největší a nejsilnější auta je na Blízkém východě. \"Jde o SUV s benzinovým motorem, který splňuje emisní normu Euro 2. Tamější legislativu splňuje, v Evropské unii však není možné takové modely prodávat,\" řekl Vaněk.
V Nošovicích se vyrábí tři základní modely, v prosinci se dostane do výroby třetí generace modelu i30. \"Přiblížil se vkusu a potřebám evropských zákazníků,\" vysvětlil Vaněk.
Automobilka, která je součástí jihokorejského koncernu, vyváží do 66 zemí světa. Nejvíce aut, 50.500, loni vyvezla do Německa. Za ním následovaly Velká Británie a Španělsko. Mimo Evropskou unii se nejvíce vozů, 17.000 kusů, exportovalo do Ruska, v Česku se prodalo o 1000 méně.
\"Vzhledem k různým legislativním požadavkům v exportních zemích na homologaci vyrábíme 4000 unikátních kombinací,\" doplnil Vaněk.
Firma aktuálně zaměstnává v Nošovicích 3400 lidí, dalších 7000 lidí pracuje pro subdodavatele. \"97 procent z nich jsou Češi, většina zbytku Slováci a Poláci,\" řekl Vaněk.
Loni automobilce klesl zisk o 3,47 miliardy korun na 5,5 miliardy korun, tedy o 38,7 procenta. Tržby ale automobilce vzrostly, o 19,3 miliardy korun (18,2 procenta) na 125,7 miliardy korun.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
