Na jednání podle Mládka převažovaly názory, že by bylo možné využít současnou příznivou rozpočtovou situaci k zaplacení některých ztrátových obchodů z minulosti i k navýšení kapitálu.
Podle šéfa Konfederace odborových svazů Josefa Středuly jde o desítky miliard, které v rozpočtu lze nalézt. \"Vůbec není důvod pro nějaké radikální řešení, pokud by mělo nějaké radikální řešení být, tak by se stát měl postavit čelem k závazkům, které jsou z minula, zejména z let 2008 až 2011, kde jsou některé silně toxické. Z tohoto pohledu si myslíme, že vláda by to mohla vyřešit, a to prakticky okamžitě,\" uvedl Středula. V rozpočtu podle něj na to finance jsou.
Porada vyslechla také návrh, který by směřoval ke společnému řešení špatných pohledávek ČEB a EGAP a do budoucna i k propojení obou institucí, a to pravěpodobně i kapitálem. K tomu je ale třeba změna legislativy. \"Teď bychom to mohli stihnout, kdybychom měli zákon připraven v paragrafovaném znění a vložili ho do Sněmovny, ale to nemáme, takže to není stihnutelné za tohoto Parlamentu,\" konstatoval Mládek.
ČEB evidovala na konci září ztrátové pohledávky z nesplácených úvěrů ve výši 18,495 miliardy Kč, meziročně o 1,1 miliardy Kč méně. Nesplácené pohledávky pocházejí z let 2007 až 2011 z budování skláren, továren a elektráren, kterým posílali stroje a vybavení čeští výrobci. Banka už dříve uvedla, že do dvou let chce vyřešit polovinu z nich. Problematické obchodní případy z tohoto období vyšetřuje policie. Loni ČEB požádala vládu o dotaci 3,8 miliardy Kč kvůli úhradě ztrát, které bance vznikly v souvislosti s nesplácením úvěru na stavbu elektrárny Poljarnaja v ruském Salechardu.
Ministerstvo financí letos předloží vládě návrh na poskytnutí 2,5 miliardy korun na posílení kapitálu banky. Peníze mají jít z vládní rozpočtové rezervy. Valná hromada banky už v únoru schválila navýšení kapitálu o miliardu korun. ČEB je součástí systému státní podpory exportu. Českým vývozcům poskytuje finanční produkty a poradenství pro jejich export do rizikovějších teritorií a na nové perspektivní trhy. ČEB je vlastněna čtyřmi ministerstvy a EGAP.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
