Obě investice by měly být připravovány paralelně. Novou komunikaci bude stavět ve spolupráci se Státním fondem dopravní infrastruktury město a podjezd s podchodem pro pěší bude financovat správce železnic, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), uvedl Ťok. Hotovy by podle optimistické varianty mohly být v roce 2019.
Při nehodě ve Studénce 22. července loňského roku tři cestující zemřeli a dvě desítky lidí utrpěly zranění. Hmotná škoda podle SŽDC přesáhla 157 milionů korun. Již v říjnu stejného roku vjel na přejezd ve Studénce na červenou portugalský řidič, který ale těsně před příjezdem vlaku prorazil závoru. Po tragické červencové nehodě zase v prosinci 2015 vjel na přejezd na červenou řidič polského kamionu a srazil se s osobním vlakem. Nikdo z cestujících tehdy nebyl zraněn, pouze řidič utrpěl lehké zranění.
U Studénky také v srpnu roku 2008 spadl na trať rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.
O zabezpečení přejezdu ve Studénce se hovoří dlouhodobě. V září například oznámila pražská firma Future Product Design, že přejezd vybaví vlastním zařízením umožňujícím zastavit auta ještě před příjezdem k železničnímu přejezdu. Od záměru prozatím musela ustoupit, protože pro umístění zařízení, o které provozovatel dráhy neprojevil zájem, neměla potřebná povolení. O povolení ale dodatečně firma úřady požádala.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
