Mluvčí uvedla, že Arca stížnost podala z pozice nepřímého akcionáře OKD, která je v úpadku. Připomněla, že doly OKD jsou blízko česko-polské hranice, a díky této poloze je OKD schopno dodávat uhlí i pro polské zákazníky.
Arca ve stížnosti uvádí, že opatření přijatá polskou vládou neoprávněně zvýhodňují doly vlastněné státem, jejichž většina je vysoce neefektivní vinou zastaralých technologií. Tyto doly zároveň vykazují významnou nadprodukci, která vede k nutnosti prodávat za cenu pod výrobními náklady, a tím je narušena hospodářská soutěž.
\"Výše nezákonné podpory státním dolům v Polsku ze strany státu podle našich kvalifikovaných odhadů už přesáhla jednu miliardu eur (27 miliard korun). Budeme požadovat, aby příjemci těchto nelegálních dotací neoprávněně vyplacené prostředky vrátili a aby nedošlo ke schválení další veřejné podpory na základě novely zákona o fungování těžby uhlí v letech 2008 až 2015,\" uvedl Krúpa. Nepovolená státní podpora podle něj směřovala zejména do firem Kompania Węglowa (KW), Spółka Restrukturyzacji Kopalń (SRK) a Polska Grupa Górnicza (PGG).
Věřitelé OKD v polovině srpna rozhodli o tom, že zadlužená společnost půjde do reorganizace. Ve firmě, v níž nyní pracuje i s dodavatelskými firmami asi 12.000 lidí, se tak dál bude těžit uhlí. Vedení OKD teď musí vytvořit reorganizační plán. Předsedou věřitelského výboru těžební firmy byla zvolena Česká správa sociálního zabezpečení, která v insolvenci OKD zastupuje český stát. Největším přihlášeným a zároveň i neuznaným věřitelem OKD je Citibank. Přihlásila pohledávky dohromady za více než deset miliard korun. Citibank se uznání pohledávek domáhá, a již podala žalobu.
V insolvenčním řízení figuruje jako jeden z věřitelů i Arca Capital. Krúpa se v otázce OKD angažuje dlouhodobě. Již dříve nabídl, že firmu koupí. Členy představenstva a dozorčí rady firmy mimo jiné vyzval, aby získali od bývalých majitelů OKD zpět nadměrnou výši vyplacené dividendy z let 2006 až 2012.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
