Podle Půty našly komise osm důvodů, pro které by měl kraj tendr zrušit, zatím je ale nemohl specifikovat. \"Hlavním důvodem je ale to, že je konec roku 2016 a ty původně předložené nabídky se už dají jen obtížně transparentně a nediskriminačně posoudit. Navíc hodnotíme nabídky, které už vůbec neodpovídají nejen trhu, co se týká autobusů, vybavení autobusů, technologiím, ale také neodpovídají současným legislativním úpravám, které se týkají odměňování řidičů autobusů,\" řekl hejtman. Končící rada kraje podle něj vzala doporučení komise jen na vědomí, konečné rozhodnutí chce ponechat na nově zvoleném zastupitelstvu.
Zakázku na zajištění autobusové dopravy v Libereckém kraji v pevném termínu od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo už předchozí sociálnědemokratické vedení Libereckého kraje počátkem června 2012. Prakticky od začátku se tendrem kvůli námitkám nespokojených uchazečů antimonopolní úřad zabýval. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám desetkrát posouval, konečný termín byl až 2. ledna 2014. Zakázku za 4,074 miliardy korun mohl získat jediný uchazeč nebo až tři. V květnu 2014 antimonopolní úřad zakázku zrušil, Liberecký kraj se však odvolal a v říjnu 2015 předseda ÚOHS Petr Rafaj pak vrátil věc k novému prověření. Konečné rozhodnutí vydal až letos v září.
Podle úřadu postupoval Liberecký kraj v tendru v rozporu se zákonem, když se rozhodl pro nové posouzení a hodnocení nabídek ve veřejné soutěži, a ustavil proto novou komisi. \"K ustavení nové komise nebyly splněny zákonné důvody,\" uvedl ve svém rozhodnutí Rafaj. Posouzení a hodnocení nabídek musela proto dokončit původní hodnotící komise. Předseda ÚOHS ve svém konečném rozhodnutí z 19. září odmítl všechna odvolání a potvrdil své rozhodnutí z prosince loňského roku. Liberecký kraj se svými námitkami neuspěl, protože rozklad podal pozdě. V samotném zadání zakázky však podle Rafaje kraj nepochybil.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
