Kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V první etapě dodá firma v příštím roce 12 kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři \"krátké\" dvanáctimetrové vozy Škoda 26 Tr, vše za 225 milionů Kč. \"Druhou částí kontraktu je opce na 12 vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových,\" uvedl obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák.
Pro Prešov vyrobí firma 15 nových vozidel, a to deset kloubových typu 31Tr a pět trolejbusů 30Tr, všechny za více než 210 milionů Kč. \"Vozidla do Prešova předáme v průběhu prvního pololetí příštího roku. Součástí kontraktu je i opce na dodávku dalších deseti trolejbusů v klasickém i kloubovém provedení,\" uvedl ředitel.
Nové vozy budou například vybavené výkonnou klimatizací a přehledným informačním systémem. Díky takzvanému kneelingu se trolejbus v zastávce nakloní až k hraně chodníku.
Podnik s 800 zaměstnanci je největším evropským výrobcem trolejbusů, vozy už dodal do 30 zemí světa. Tržby Škody Electric se pohybují mezi pěti až šesti miliardami korun. Loni prodala přes 250 trolejbusů, předloni rekordních 298 vozů. Firma dále vyrábí několik typů bateriových elektrobusů, umí také hybridbus a vodíkový autobus. Už několik let si drží investice do vývoje a nových technologií v rozmezí 200 až 300 milionů Kč ročně. Vozy jezdí ve 13 městech ČR.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
