Podle dřívějšího vyjádření předsedy ÚOHS Petra Rafaje se ministerstvo dopravy dopustilo správního deliktu, když uzavřelo dodatky ke smlouvě s Kapschem v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by byly splněny podmínky pro využití tohoto druhu zadávacího řízení.
Ťok dnes řekl, že neměl jinou možnost bez porušení zákona odstranit chybu, která vznikla už při uzavírání smlouvy v letech 2005 a 2006. \"Jsem přesvědčen, že ta situace jiným způsobem řešit nešla,\" řekl poslancům. Ministerstvo se podle něj řídilo snahou nezpůsobit škodu velkého rozsahu, která by vznikla, pokud by stát přestal vybírat mýto a Česko by se tak stalo trasou pro všechny kamiony, které by se chtěly placení mýta vyhnout.
Původní kontrakt s Kapschem vyprší na konci letošního roku a ministerstvo dopravy nestihlo najít pokračovatele provozu v řádném výběrovém řízení. Proto prodloužilo smlouvu s Kapschem. Ministerstvo chce koncem roku uskutečnit průzkum trhu kam si pozve všechny relevantní zájemce. Soutěž chce vypsat v polovině příštího roku.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
