Počet aut, která mohla firma v celé Evropě svolat k opravám, se před dnešním rozhodnutím dostal na zhruba 5,6 milionu, uvedla agentura Reuters. Volkswagen loni v září přiznal, že do aut s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se aféra týká asi 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české dceřiné automobilky Škoda Auto. V celé Evropě, pro niž platí souhlas KBA, jde o 8,5 milionu automobilů.
Volkswagen už dříve uvedl, že majitelé aut budou o úpravách informováni individuálně a dostanou pozvánku k návštěvě autorizovaného servisu. V České republice začal podnik auta s naftovým motorem vybavená problematickým softwarem svolávat k úpravě v polovině května.
U většiny vozů skupiny Volkswagen mají opravy spočívat jen v aktualizaci softwaru. U vozů s motorem o objemu 1,6 litru však budou nutné složitější úpravy, které právě dnes KBA schválil. Volkswagen uvádí, že většinu z 8,5 milionu vozů v Evropě bude možné opravit ještě letos.
V USA, kde byla aféra odhalena, se Volkswagen dohodl s vládou na urovnání, v rámci něhož vyplatí firma celkem 16,5 miliardy dolarů (přes 400 miliard Kč), z toho většinu na odkoupení problematických vozů a na další kompenzace jejich majitelům. Volkswagen přitom odmítá výzvy Evropské komise, aby podobné náhrady poskytl i majitelům svých vozů v Evropě. Firma argumentuje tím, že na rozdíl od USA softwarovou úpravou motoru neporušila evropské zákony.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
