\"Rostoucí počet cestujících zaznamenáváme jak ve vnitrostátní tak v mezistátní dopravě. Především jde o linky, kde jsme modernizovali své soupravy nebo výrazně zkrátili cestovní časy,\" uvedl předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek.
Konkrétně jde ve vnitrostátní dálkové dopravě například o linky Z Prahy do Chebu přes Plzeň, z Prahy do Českých Budějovic, do Brna nebo do severomoravského regionu. V mezistátní dopravě se nejlépe daří linkám z ČR do Rakouska a Německa.
Rostoucí počet cestujících evidují České dráhy od roku 2010. Počet cestujících postupně vzrostl ze 163 milionů na nynějších 170 milionů ročně. Kromě počtu cestujících sledují železniční dopravci ukazatel železničního výkonu, který zohledňuje ujetou vzdálenost v kilometrech. Podle něj se výkon osobní přepravy ČD během letošních tří čtvrtletí zvýšil o 3,5 procenta na 5,5 miliardy takzvaných osobokilometrů.
České dráhy denně vypraví na sedm tisíc vlaků. V pololetí letošního roku hospodařila skupina Českých drah, kam patří rovněž nákladní ČD Cargo či například Výzkumný ústav železniční, se ziskem 273 milionů korun.
Konkurenční soukromý RegioJet loni přepravil v České republice přes tři miliony cestujících, což byl meziroční růst o 26 procent. Další soukromý železniční dopravce Leo Express loni přepravil 1,1 milionu lidí. To bylo o 210.000 tisíc meziročně více.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
