List již před týdnem napsal, že kalifornský úřad pro čistotu ovzduší (CARB) objevil ve vozech Audi nový software, který manipulace s měřením emisí oxidu uhličitého umožňuje. Audi je součástí německého koncernu Volkswagen, který se již déle než rok potýká se skandálem kolem manipulací s měřením emisí oxidů dusíku.
Nově odhalený software podle listu na základě pohybu volantu rozpoznává, zda se vozidlo nachází na testování. V takovém případě pak zapíná systém omezující emise oxidu uhličitého. Softwarem jsou prý vybaveny naftové i benzinové automobily, píše agentura DPA.
Podle listu se o tuto záležitost zajímá rovněž americké ministerstvo spravedlnosti, které si pozvalo několik inženýrů Audi. V Německu se prý nyní chystají důkladnější testy vozů Audi.
EPA loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně značek Audi a Škoda.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
