\"Na základě finanční analýzy a vyčíslených provozních i mimořádných nákladů řešení první fáze restrukturalizace OKD společnost v prosinci předloží příslušným ministerstvům konkrétní požadavky na spolufinancování,\" řekl mluvčí. O jakou částku by mělo jít, zatím není jasné.
Firma už podle mluvčího oslovila přes 200 domácích i zahraničních investorů, kteří by se mohli stát jejím strategickým partnerem. \"Musí ovšem splňovat tu podmínku, že se budou podílet nejen na profinancování výroby, ale i na následném útlumu dolů. Firma OKD je nabízena jako celek,\" řekl Čelechovský.
Uvedl, že OKD nyní intenzivně pracuje na první fázi restrukturalizace OKD, která řeší maximální těžbu v karvinské části těžebního revíru. \"S tímto cílem je spojen i nový model útlumu Dolu Paskov, a to snaha o maximální převod zaměstnanců z této lokality do karvinské části. K tomu účelu vedení společnosti připravuje i určitý motivační program,\" řekl Čelechovský.
Ztrátový Důl Paskov by firma chtěla co nejdříve zavřít. Chybí jí ale peníze, které by musela vyplatit propuštěným horníkům. Nyní v Paskově pracuje zhruba 1600 kmenových zaměstnanců OKD. Pokud by firma většinu z nich převedla jinam, bez práce by podle odborářů zůstalo okolo 700 lidí.
Firma OKD je od května v úpadku. Věřitelé v srpnu schválili její reorganizaci, původní termín pro předložení reorganizačního plánu má vypršet 12. prosince. V OKD se dál těží uhlí, i s dodavatelskými firmami tam pracuje okolo 12.000 lidí.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
