České dráhy se kvůli novému zákonu o veřejných zakázkách nemohou účastnit tendrů, protože mají akcie v jiné podobě, než norma vyžaduje. Ťok dnes uvedl, že problém s nezaknihovanými akciemi firmu z tendrů nevyřadí. Noví dopravci, kteří vzejdou ze soutěží, by podle něho měli začít jezdit nejdříve v letech 2018 a 2019. Minimálně rok potrvá, než ministerstvo dopravy soutěže vypíše, a bude tak dost času rozpor v zákonech vyřešit, řekl ministr ČTK.
\"Času na přijetí novely zákona o veřejných zakázkách nebo změnu zákona o Českých drahách je v tuto chvíli zoufale málo,\" reagoval Birke. Problém zaknihování akcií Českých drah se netýká jen dálkové dopravy, upozornil. \"Právě v regionální dopravě jsou už dnes vyhlášena takzvaná notifikační řízení. To znamená, že kraje mohou již v roce 2017 vyhlásit nabídková řízení a České dráhy se těchto soutěží nebudou moct zúčastnit,\" tvrdí Birke.
Situací by se podle něho měl zabývat sněmovní hospodářský výbor. Poslanec soudí, že nejzazší termín pro přijetí legislativních úprav je květen.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
