Novostavba dálnice D49 je součástí hlavního silničního tahu ve směru Brno, Zlín až na hranice se Slovenskem. Měřit má přes 16 kilometrů. Stanovisko vlivů na životní prostředí EIA k dalšímu záměru pro tuto stavbu vydá úřad podle ministra životního prostředí Richarda Brabce (ANO) ve zrychleném režimu do konce listopadu, další dvě na začátku prosince.
Do konce roku ministerstvo plánuje odsouhlasit šest z devíti prioritních staveb, pro které nebude nutné opakovat celý proces EIA. U těchto devíti staveb vyjednala česká vláda u Evropské komise výjimku. Jde o stavby, které jsou součástí transevropské sítě. Bylo jim vydáno územní rozhodnutí, disponují souhlasným stanoviskem EIA podle zákona z roku 1992 a jsou přímo stanovené nařízením vlády, doplnila mluvčí MŽP Petra Roubíčková.
Mezi uvedenými stavbami je například dálniční obchvat Českých Budějovic nebo Frýdku - Místku, nový úsek dálnice D11 do Smiřic nebo poslední chybějící úsek D1 Říkovice - Přerov.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
