Podnikatelé si v pilotním provozu mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s instalovaným certifikátem. Zároveň si mohou ověřit, zda se data ukládají na servery Finanční správy. Odesílané tržby v pilotním provozu nepodléhají kontrole Finanční správy.
Registrační údaje, se kterými se lze k systému přihlásit, přiděluje Finanční správa od 1. září. Dosud správa vydala 47.870 autentizačních údajů. Každý podnikatel si přitom může údajů vyžádat více, navíc podle Finanční správy o údaje žádají již i podnikatelé, kterých se evidence tržeb týká až od 1. března. Z celkového počtu vydala správa 17.606 registrací přes datovou schránku a 30.264 osobně na finančních úřadech.
Osobně si pro obálku s autentizačními údaji přišlo nejvíce podnikatelů v Jihomoravském kraji (3290) a ve Středočeském kraji (3289). Do datové schránky bylo doručeno nejvíce autentizačních údajů v Praze (5236) a Jihomoravském kraji (2122).
Od září finanční úřady za poplatek 1000 Kč vydávají závazné rozhodnutí, zda daná tržba podléhá EET. Finanční správa dosud obdržela 359 žádostí o závazná posouzení. Od stejného data úřady také přijímají žádosti o možnost vést evidence v tzv. zjednodušeném režimu offline. Těch zatím správa eviduje za celou ČR 224.
Z podnikatelů, kterých se týká povinnost elektronické evidence tržeb (EET) od 1. prosince, zůstává 20 až 30 procent těch, kteří nemají koupenou pokladnu nebo jiné registrační zařízení. V posledních dnech zájem o nákup a zprovoznění pokladen podle společnosti Storyous zvolnil kvůli vládní diskusi ohledně dalších výjimek v systému.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
