Pro výrobu dvoumístného letounu typu L-159 ALCA bylo nutné znovu zprovoznit montážní linku, kterou Aero udržovalo připravenou pro případ potřeby od dodání posledních letounů v roce 2003. Prodej do Iráku a společnosti Draken International o bitevníky L-159 vyvolal znovu zájem. Aero podle mluvčí jedná s několika potenciálními zákazníky.
\"Podle našich analýz bude v nejbližších letech stoupat poptávka po lehkých bojových letounech a L-159 jsou ve své kategorii velmi konkurenceschopné. Proto jednáme s dodavateli klíčových agregátů, abychom byli v případě získání zakázky schopni co nejdříve rozjet sériovou výrobu,\" uvedl prezident Aera Vodochody Giuseppe Giordo.
Nyní dokončovaný letoun má motor od společnosti Honeywell, Aero s ní jedná i o budoucí spolupráci o dodávání inovovaných motorů.
Lehký bojový letoun L-159 je vybavený víceúčelovým radarem pro všechny druhy počasí, denní a noční provoz a může nést širokou škálu standardní výzbroje NATO, včetně raket typu vzduch-vzduch a vzduch-země a laserem naváděných pum. Dvoumístný letoun L-159 vychází z konstrukce jednomístné verze L-159 a je primárně navržený pro pokračovací a operační výcvik.
Aero Vodochody Aerospace se zaměřuje na vývoj a výrobu civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice. S více než 6000 dodanými letouny je Aero historicky největším výrobcem cvičných proudových letounů na světě. Nyní se zaměřuje vývoj a výrobu vlastních letounů, L-159 a L-39NG, pokračuje i v technické podpoře letounů z rodiny L-39.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
