Novináři dnes měli možnost poprvé projet celý dvanáctikilometrový úsek D8. Posledním problematickým místem je estakáda u Prackovic, kde museli stavaři před několika týdny rozebrat kvůli propadu podpěry mostu část již dokončené dálnice a odtěžit desítky tisíc tun metrů krychlových náspu. Práce na stabilizaci trvají 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Mosty, které jsou součástí estakády, prodělaly minulý týden zátěžové zkoušky. Podle Rýdla dopadly dobře. \"Celá konstrukce estakády je v naprosto dokonalé kondici a odpovídá očekávané životnosti 100 let,\" řekl ČTK Rýdl. Na části estakády chybí jen obrusná vrstva vozovky. \"Stavebně máme jistotu, že poslední úsek D8 bude připraven do provozu. Dálnice bude 17. prosince bezpečně a technicky správně připravena k provozu,\" doplnil Rýdl.
ŘSD okolí monitoruje sondami, výstupy z nich má každou hodinu. Čidla má nejen u tělesa dálnice, ale i v širším okolí.
Rozestavěná dálnice D8 z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa se dlouhodobě potýká s nestabilitou podloží. V červenci 2013 se po silných deštích utrhl svah u Litochovic na Litoměřicku. Sesuv zavalil rozestavěný úsek D8 asi v délce 200 metrů a značně poškodil i nedalekou železniční trať. Podle ministerstva dopravy může za sesuv nedaleký kamenolom. Správce silnic a železnic už jeho majitele, společnost Kámen Zbraslav, zažaloval o uhrazení zhruba miliardové škody. Společnost vinu odmítla.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
