Allianz za poškozené plodiny zaplatila téměř 190 milionů korun. \"Byl to kalamitní stav. Jarní mráz v tomto rozsahu a škody, které způsobil na víně, tady nebyly deset, možná 15 let,\" uvedl Martin Kábela, který má v Allianz na starosti zemědělské pojištění. Původně Allianz odhadovala u vinařů celkovou škodu asi 45 milionů, nakonec je to 64 milionů Kč.
V letošním roce způsobily živly zemědělcům škody přesahující 422 milionů Kč, loni to bylo 183 milionů Kč, řekla ČTK mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková. Nejvyšší škody má hlášené ze Středočeského kraje (151 milionů Kč), Jihočeského kraje (57 milionů korun) a z Ústeckého kraje (19,5 milionů korun). Ze živlů nejvíce škodilo krupobití, které napáchalo škody za více než 361 milionů Kč. Po jarních mrazech zemědělci nahlásili škody za 40 milionů Kč.
Likvidátoři Generali evidují meziročně více než trojnásobný růst objemu zemědělských škod. Zatímco počet pojistných událostí, které nahlásili zemědělci, se výrazně nezměnil a v obou letech se pohybuje kolem stovky, objem škod vzrostl z 33 milionů v roce 2015 na letošních 111 milionů.
Z přírodních živlů letos způsobily podle mluvčího Generali Jiřího Cívky nejvyšší škody mráz a krupobití. Jen na jaře pomrzla na jižní Moravě vinná réva za 45 milionů korun. Další desetimilionové škody převážně na obilninách, olejninách a chmelu způsobilo zemědělcům krupobití.
\"Mohu potvrdit, že nárůst škod byl sice vysoký, ale současně nebyl jejich celkový objem v desetileté řadě nikterak výjimečný,\" řekl ředitel Agra pojišťovny Marek Hrubý. Zajímavější je podle něj to, že takto vysoký objem škod zaregistrovala téměř celá střední Evropa.
To, jakou škodu živly skutečně způsobily, se pojišťovna i zemědělci dozvídají až po sklizni. \"Na rozdíl od jiných druhů pojištění pracujeme s živými organismy, které mohou zregenerovat, nebo taky ne. Proto na všech vinicích děláme obvykle dvě až tři prohlídky od vzniku škody až do období sklizně a náš odhad průběžně upřesňujeme,\" řekl Kábela.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
