Ministerstvo financí v předloze navrhuje upravit vztah správního řádu a procesu poskytování dotací. Úřad v předkládací zprávě uvádí, že pokud by na proces poskytování dotací a návratných finančních výpomocí ze státního rozpočtu byl bez výjimek použit správní řád, představovalo by to velkou časovou náročnost celého procesu a značný nárůst administrativní zátěže poskytovatelů.
Ministerstvo návrh konzultovalo se všemi poskytovateli dotací a návratných finančních výpomocí ze státního rozpočtu. Z výsledků podle materiálu vyplývá, že by novela měla vyloučit použití správního řádu, proces poskytování dotací podrobněji upravit a umožnit neúspěšným žadatelům využít opravné prostředky. \"Ve výše uvedeném duchu je návrh novely zpracováván s tím, že nelze vyloučit správní řád jako celek,\" uvedlo MF.
Že poskytování dotací spadá pod správní řád, však ve svém verdiktu potvrdil Nejvyšší správní soud v září 2015. Původní návrh ministerstva financí, který počítal s vyloučením správního řádu, v říjnu odmítla Legislativní rada vlády (LRV) a následně i kabinet. Důvodem odmítnutí bylo podle tehdejšího ministra a předsedy rady Jiřího Dienstbiera (ČSSD) neústavnost a chaotičnost předlohy.
Novela by podle stanoviska rady měla v návaznosti na verdikt Nejvyššího správního soudu řešit vztah správního řádu a procesu poskytování dotací včetně možnosti soudního přezkumu rozhodnutí o poskytnutí dotace. Ministerstvo financí by proto mělo podle říjnového stanovila LRV předložit novelu, v níž by správní řád na proces přidělování dotací přiměřeně aplikoval.
Babiš ke sporům ohledně novely v úterý uvedl, že bude potřeba kompromis ze strany premiéra i vicepremiéra Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL).



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
