\"Podle smlouvy nasazená souprava má mít celkovou kapacitu pro 500 lidí, ale ve skutečnosti je na trati vlak s kapacitou jen pro 320 cestujících. Takovéto snižování kapacity je porušením smlouvy a zároveň se to promítá v nespokojenost cestujících,\" uvedl slovenský ministr dopravy Arpád Érsek.
Ministr dodal, že stát plně hradí RegioJetu provoz a údržbu 12 vlakových souprav a cestující mají právo na vlaky, které stát u soukromého dopravce objednal.
Kontrola podle ministerstva kromě nedostatečné kapacity u více než poloviny vlaků také zjistila, že RegioJet podnikatele Radima Jančury na zhruba 100 kilometrů dlouhé regionální trati nasazoval vagony, které nesplňovaly dohodnutou úroveň kvality cestování.
\"Ministerstvo chápe aktuální situaci dopravce, která nenastala jeho vinou, ale snížení kvality cestování je nepřípustné a dopravce má stále možnost využít i jiná řešení a pronajmout si vagony v požadované kvalitě od jiných dopravců,\" uvedl úřad.
Na nedostatky při zajišťování přepravy cestujících RegioJetem ve státem dotovaných vlacích upozornilo slovenské ministerstvo dopravy již v říjnu. RegioJet tehdy oznámil, že na spoje nasadí velkokapacitní soupravu, která by nahradila dvě motorové jednotky, jež byly vyřazeny z provozu kvůli kolizím na železničních přejezdech. V listopadu pak na regionální trati došlo k další srážce vlaku RegioJetu s kamionem, při které rovněž byla poškozena souprava vlaku.
RegioJet kromě státem dotovaných spojů provozuje na Slovensku na vlastní komerční riziko vlaky mezi Bratislavou a Košicemi a rovněž autobusové linky.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
