Podle rozhodnutí KBA se řídí řada úřadů v Evropě i v dalších zemích, nikoli však ve Spojených státech a Kanadě. Tam bude Volkswagen nucen vynaložit obrovské částky na zpětný odkup aut a odškodnění zákazníků, upozornila agentura DPA.
Volkswagen loni v září přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.
V Evropské unii musí Volkswagen v důsledku této kauzy svolat k úpravě zhruba 8,5 milionu aut. V České republice začal podnik auta s naftovými motory s problematickým softwarem svolávat k úpravám v polovině května.
Volkswagen odmítá výzvy, aby evropské zákazníky za skandál odškodnil podobným způsobem jako zákazníky ve Spojených státech. Ti mají nárok na kompenzaci ve výši až 10.000 dolarů (260.000 Kč). Mohou se navíc rozhodnout, zda budou požadovat úpravu aut, nebo jejich zpětné odkoupení Volkswagenem.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
