Škoda Auto již pozvala 40 procent z 96.000 aut vybavených motory EA 189 plnícími normu Euro 5. U značek Audi, Volkswagen a Seat došly pozvánky 29.500 z celkem 58.060 majitelů.
Do servisů dosud mířily převážně vozy s motory 2,0 TDI, výrobce již ale má řešení i pro agregáty 1,2 a 1,6 TDI. Jejich majitele bude Centrum dopravních služeb ministerstva dopravy zvát v nejbližších dnech a týdnech. Řešení většinou spočívá v bezplatném přehrání softwaru v řídící jednotce motoru.
\"Do této chvíle jde u Škody o modely Superb, Octavia a Yeti s dvoulitrovými motory TDI, přičemž například u modelu Superb s dvoulitrovým motorem 2,0 TDI (125 kW), tedy jedním z prvních uvolněných software, dosahuje podíl plnění více než 62 procent. Potvrzuje se tak náš původní předpoklad, že většina majitelů spojuje přehrání nové verze software, po dohodě se servisním partnerem, s plánovanou pravidelnou inspekcí či jiným servisním úkonem, jako je například přezutí sezónních pneumatik, výměna oleje a podobně,\" uvedl mluvčí zastoupení Škody Auto v ČR Vítězslav Pelc.
Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká účast. Například na výměnu smrtelně nebezpečných airbagů japonské firmy Takata přijelo v tuzemsku u jednotlivých značek 40 až 60 procent řidičů.
Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.
Vozy s problematickým motorem se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
