\"Odvolání Českých drah nemá odkladný účinek, na provozu se tak v nejbližší době neprojeví. Teoreticky ale může rozhodnutí SŽDC zvrátit, a v tom případě by přepravní kapacitu na trase z Prahy do Brna a dále směrem na Slovensko přiděloval přímo Drážní úřad,\" řekl jeho mluvčí Martin Novák.
Nyní má Drážní úřad na rozhodnutí třicetidenní lhůtu, kterou je možné prodloužit o dalších 30 dní. Rozhodnutí úřadu je konečné a je možné jej napadnout pouze u soudu.
Spor se vede o vlaky na trase Praha - Brno - Bratislava s odjezdy v 07:19 a 15:19. V 17:19 pak jde o vlak z Prahy do Starého města u Uherského Hradiště. Ve směru z Brna do Prahy jezdí žluté vlaky soukromé společnosti v 06:09 a 07:09 a poté odpoledne v 17:09. Trasu mezi Prahou a Brnem do letoška obsluhovaly výhradně České dráhy, RegioJet si ale zažádal o totožné odjezdové časy s tím, že je hodlá provozovat bez dotací.
SŽDC přidělení kapacity u části spojů soukromé společnosti zdůvodňovala mimo jiné tím, že žluté spoje budou jezdit až do Bratislavy, a tudíž mají jako mezistátní vlaky prioritu. Naopak vlak s odjezdem z Prahy v 16:19 a v opačném směru z Brna hl. n. v 08:09 zůstal Českým drahám, neboť RegioJet požádal o kapacitu až v takzvané pozdní žádosti, uvedla SŽDC.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
