Během prvního měsíce lidé podali 2500 žádostí, tedy zhruba polovinu všech žádostí za celý letošní rok. Potvrzují to také statistiky z jednotlivých úřadů. Například v Hradci Králové vyřizovali v lednu tři desítky žádostí o značku na přání, potom zájem každý měsíc klesal, řekl ČTK vedoucí odboru dopravy královéhradecké radnice Petr Černohlávek. \"Dá se říci, že nyní řešíme skutečně pouze jednotlivé případy,\" uvedl vedoucí dopravního odboru. Větší zájem než u značek na přání zaznamenal podle něj odbor u žádostí o vydání třetí tabulky registrační značky, kterou motoristé používají na nosiče kol.
Více značek na přání bylo vydáno v Liberci. Během celého roku šlo o 130 značek, největší zájem byl ovšem podobně jako jinde v první polovině ledna, kdy si o značku zažádalo 30 lidí, uvedl mluvčí radnice Jan Král. V listopadu a v prosinci už je zájem podstatně nižší, za oba měsíce dohromady o značku na přání požádalo 15 lidí. V sousedním Jablonci pak bylo za celý rok vydáno 34 značek.
Lidé na registračních značkách chtěli podle oslovených úředníků mít zpravidla křestní jména, případně se snažili registrační značku ozvláštnit nějakým vtipem. V Liberci tak například zaregistrovali registrační značky KRAK0N0S nebo MAM1B0D, o kterou požádal téměř vybodovaný řidič. V Ústí nad Labem pak úředníci například vydali značku s textem XXL B00BS.
Časté ale bylo i to, že si například firmy označily vozy sériemi značek s názvem podniku, případně si takto označily služební vozy i místní samosprávy. Takto označená vozidla má například radnice v Děčíně i děčínská městská policie. \"Ty nás nic nestály, protože město za ně samo sobě samozřejmě neplatilo. Služební vozy jsou označené, aby byly snadno identifikovatelné,\" uvedla mluvčí radnice Markéta Lakomá.
Vydání registračních značek s textem na přání se řídí několika pravidly. Lidé si nemohou nechat na tabulku vyrazit hanlivá slova nebo slova, která obsahují písmena G, CH, O, Q a W. Zákaz využití těchto snadno zaměnitelných písmen si podle ministerstva dopravy vyžádala dopravní policie. Cena jedné tabulky činí 5000 korun a tento správní poplatek patří obci, ve které byla značka registrována.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					