Kodyma doporučila spolu s bývalým šéfem Českých drah Daliborem Zeleným na post výběrová komise. Původně se o post šéfa úřadu ucházeli čtyři kandidáti, Zelený s Kodymem ale podle hodnocení komise získali stejný počet bodů, výběrový orgán proto nechal konečný výběr na Ťokovi. Podle některých politiků se výběrového řízení účastnilo málo uchazečů, ministr ale považuje zájem za odpovídající nabízenému místu.
Podle zákulisních informací se přitom koaličním partnerům na post ředitele tohoto nezávislého regulačního příliš nelíbí ani jeden z navržených kandidátů.
Takzvaný drážní regulátor (Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře) by měl začít fungovat příští rok v dubnu. Čas pro hledání jeho šéfa tak je ještě během ledna. Úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity dopravcům na přeplněných železničních tratích či chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám. Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře.
Převzít by tak měl část kompetencí i zaměstnanců Drážního úřadu. Ten je organizací podřízenou ministerstvu dopravy, a nemůže tak plnit funkci nezávislého regulátora, kterého po Česku požaduje EU.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					